Kurs Bezpiecznej Jazdy – Odcinek 4: Podsterowność

Witam Cię w kolejnej części video kursu.
Podstawy mamy już za sobą, czas więc przejść do technicznych ćwiczeń. Pierwszym elementem będzie podsterowność, o której piszę również więcej tutaj: PODSTEROWNOŚĆ >>>

Opanowanie tego zjawiska znacząco poprawia poziom bezpieczeństwa. Jest to również jeden z kluczowych elementów jazdy sportowej.

Zapraszam:

Jeśli podobał Ci się ten materiał, skomentuj go, zalajkuj, wykop, prześlij – w ten sposób pomożesz mi dotrzeć z tematem bezpieczeństwa do większej ilości osób. Jeśli Ci się nie spodobał, również skomentuj.

Jeśli jesteś gościem i chcesz dostać pełny cykl video kursu bezpiecznej jazdy, wypełnij poniższy formularz zostawiając adres mailowy, na który wyślę Ci wszystkie odcinki:
function SprawdzFormularz(f) { if (f.email.value==”) { alert(’Nie podałeś/aś adresu e-mail.’); return false; } if ( ((f.email.value.indexOf(’@’,1))==-1)||(f.email.value.indexOf(’.’,1))==-1 ) { alert(’Podałeś/aś błędny adres e-mail’); return false; } if (f.imie.value==”) { alert(’Nie podałeś/aś swojego imienia’); return false; } if (f.pp.checked == false ) { alert(’Musisz zgodzić się z Polityką Prywatności.’); return false; } else { return true; } }

Zgadzam się z Polityką Prywatności

Pozdrawiam
Jakub Nabagło

P.S.
Materiał nagrałem dzięki pomocy ekipy Motoprezent. Jeśli chcesz się dołączyć do podziękowań, zapoznaj się z serwisem dostarczającym emocji za kierownicą: Motoprezent.pl

5 myśli w temacie “Kurs Bezpiecznej Jazdy – Odcinek 4: Podsterowność”

    1. A jakże by inaczej 🙂 Bez latanie bokami nie ma mowy o celnym trafianiu w drogę :))))
      Na poważnie tak uważam. Umiejętność precyzyjnego kontrowania czasami w życiu się przydaje. Większość drajwerów intuicyjne nawet potrafi skontrować… problem w tym, że najczęściej ta kontra jest zbyt głęboka, zbyt długo wytrzymana lub po prostu za nerwowa. Pozostaje wtedy zwiedzanie przydrożnych rowów, czego wszyscy staramy się uniknąć:) Mam rację?

  1. Świetne artykuły – jeśli mogę zasugerować- marzy mi się poczytać o balansowaniu masą samochodu nie tylko przód – tył ale również na boki – przed zakrętem – tak żeby na wejściu w ciaśniejszy zakręt samochód miał tendencję do skręcenia na skutek balansu masą i obrotu wokół swej pionowej osi obrotu.
    Widzę zdjęcia z Kielc – należę do Automobilklubu Kieleckiego – jest możliwość spotkania na torze i wykupienia jakiejś godziny – dwóch – konsultacji ?

    Mogę prosić o kontakt na prywatny mail ?

    1. Poruszyłeś temat, który czeka w kolejce – balans na boki, z hamowania w przeciwskręcie, ale muszę to robić po kolei:) Efektem tego jest mega dynamiczny skręt, gdzie nadsterowmość jest bardzo pożądana. Jeśli chodzi o przykład, świetnym miejscem do ćwiczenia takiego elementu jest zejście z lasu na torze Kielce:)
      Oczywiście odezwę się.
      Pozdrawiam,
      Jakub Nabagło

  2. Mała korekta: Automobilklubu Świętokrzyskiego – oczywiście – pośpiech jest wskazany tylko przy kontrze i łapaniu much 🙂 – pisać należy na spokojnie jak widać

    MM

Skomentuj Adam W. Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *