Witam Cię w kolejnej części video kursu.
Podstawy mamy już za sobą, czas więc przejść do technicznych ćwiczeń. Pierwszym elementem będzie podsterowność, o której piszę również więcej tutaj: PODSTEROWNOŚĆ >>>
Opanowanie tego zjawiska znacząco poprawia poziom bezpieczeństwa. Jest to również jeden z kluczowych elementów jazdy sportowej.
Zapraszam:
Jeśli podobał Ci się ten materiał, skomentuj go, zalajkuj, wykop, prześlij – w ten sposób pomożesz mi dotrzeć z tematem bezpieczeństwa do większej ilości osób. Jeśli Ci się nie spodobał, również skomentuj.
Jeśli jesteś gościem i chcesz dostać pełny cykl video kursu bezpiecznej jazdy, wypełnij poniższy formularz zostawiając adres mailowy, na który wyślę Ci wszystkie odcinki:
function SprawdzFormularz(f) { if (f.email.value==”) { alert(’Nie podałeś/aś adresu e-mail.’); return false; } if ( ((f.email.value.indexOf(’@’,1))==-1)||(f.email.value.indexOf(’.’,1))==-1 ) { alert(’Podałeś/aś błędny adres e-mail’); return false; } if (f.imie.value==”) { alert(’Nie podałeś/aś swojego imienia’); return false; } if (f.pp.checked == false ) { alert(’Musisz zgodzić się z Polityką Prywatności.’); return false; } else { return true; } }
Pozdrawiam
Jakub Nabagło
P.S.
Materiał nagrałem dzięki pomocy ekipy Motoprezent. Jeśli chcesz się dołączyć do podziękowań, zapoznaj się z serwisem dostarczającym emocji za kierownicą: Motoprezent.pl
Bardzo fajne! Jest podsterowność czyli będzie też nadsterowność?? ;] Polatacie bokami? 😀
A jakże by inaczej 🙂 Bez latanie bokami nie ma mowy o celnym trafianiu w drogę :))))
Na poważnie tak uważam. Umiejętność precyzyjnego kontrowania czasami w życiu się przydaje. Większość drajwerów intuicyjne nawet potrafi skontrować… problem w tym, że najczęściej ta kontra jest zbyt głęboka, zbyt długo wytrzymana lub po prostu za nerwowa. Pozostaje wtedy zwiedzanie przydrożnych rowów, czego wszyscy staramy się uniknąć:) Mam rację?
Świetne artykuły – jeśli mogę zasugerować- marzy mi się poczytać o balansowaniu masą samochodu nie tylko przód – tył ale również na boki – przed zakrętem – tak żeby na wejściu w ciaśniejszy zakręt samochód miał tendencję do skręcenia na skutek balansu masą i obrotu wokół swej pionowej osi obrotu.
Widzę zdjęcia z Kielc – należę do Automobilklubu Kieleckiego – jest możliwość spotkania na torze i wykupienia jakiejś godziny – dwóch – konsultacji ?
Mogę prosić o kontakt na prywatny mail ?
Poruszyłeś temat, który czeka w kolejce – balans na boki, z hamowania w przeciwskręcie, ale muszę to robić po kolei:) Efektem tego jest mega dynamiczny skręt, gdzie nadsterowmość jest bardzo pożądana. Jeśli chodzi o przykład, świetnym miejscem do ćwiczenia takiego elementu jest zejście z lasu na torze Kielce:)
Oczywiście odezwę się.
Pozdrawiam,
Jakub Nabagło
Mała korekta: Automobilklubu Świętokrzyskiego – oczywiście – pośpiech jest wskazany tylko przy kontrze i łapaniu much 🙂 – pisać należy na spokojnie jak widać
MM